Nog maar 2 nachtjes! - Reisverslag uit Madras, India van Merel Berg - WaarBenJij.nu Nog maar 2 nachtjes! - Reisverslag uit Madras, India van Merel Berg - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 nachtjes!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 Mei 2014 | India, Madras

Hallo allemaal!

Nog twee nachtjes dan zit het India avontuur er weer op! De tijd is echt ontzettend snel gedaan, zo veel leuke dingen gedaan binnen en buiten het project, zo veel mensen ontmoet en zo veel leuke ervaringen rijker!

Alle dingen die we met het sponsorgeld wilden doen zijn nu klaar. We hebben een tv-kast laten bouwen, een kippenhok zowel binnen en buiten. We hebben kippen gekocht (helaas is de helft al overleden door de hitte). We hebben een soundsystem gekocht, met dvd-speler en een microfoon. Een rijstmachine om dosai en idly te maken. We hebben tekentafels met banken laten maken. We hebben een aantal maaltijden gesponsord, naar de film geweest, een spelletjes dag, een dagje naar Vellore met zijn allen om de gouden tempel te bezoeken (met zijn 35 in een busje voor 3 uur lang!!! maar alles kan in India) We hebben een tuinslangen gekocht en een bel. Ook hebben wel als afscheidscadeau voor alle jongens een lunchbakje en een koffiekop gekocht en een foto van ons laten printen.

3 mei zijn zo'n beetje alles jongens naar huis gegaan (de jongens die naar huis kunnen) voor vakantie. Dus die dag hebben we ook afscheid van ze genomen. Dat was wel even moeilijk omdat je toch een goede band met ze opbouwt.
Die dag zijn we met de Father een dagje weg geweest en heeft hij ons wat leuke plekjes in Chennai laten zien. En de volgende dag zijn we naar Mahabalipuram gegaan om de laaste daagjes te genieten. Twee van de jongens die we in Kerela hebben ontmoet zijn ook gekomen en ook nog een Nederlandse jongen Yang die via dezelfde organisatie op een project in Pondicherry heeft gezeten en die we daar ontmoet hebben. En verder nog heel veel leuke mensen ontmoet.
Nu zijn we weer terug op het project en is het de laatste dingetjes regelen, de laatste dingetjes kopen, tas inpakken en zaterdag ochtend vertrekken.

Ik heb echt een onwijs leuke tijd gehad, veel dingen gezien, gedaan. Met Ellen was het ook echt super! Ik ga denk ik een heleboel missen, maar ik ben ook wel weer blij om naar huis te gaan want ik heb alles wel gemist!
Het eerste wat ik ga doen is een stuk kaas eten want dat heb ik toch wel heel erg gemist!

Groetjes uit India en zie julie snel weer terug!

  • 08 Mei 2014 - 19:59

    Opa:

    Hoi lieverd,

    Fijn dat je het goed gehad hebt en, zo het lijkt, goede dingen gedaan hebt. We zijn natuurlijk zeer benieuwd n aar de verhalen en mooie foto's.

    To spoedig en dikke smakkers van opa en oma.

  • 09 Mei 2014 - 03:45

    Vitzli:

    Wouw wat moet dat gek voelen om weer terugte gaan zeg!
    Maar goed dat je er ook zin in hebt!
    geniet ervan, dikke kus!

  • 09 Mei 2014 - 10:41

    Lysanne:

    Echt geweldig wat je allemaal hebt gedaan! Ik ben super benieuwd naar je foto's en verhalen. Nog veel plezier nu je er nog even bent. En ik spreek je snel!!

    Liefss xxx

  • 09 Mei 2014 - 13:17

    Remco:

    mooi lieverd ,
    tot zaterdag love jou xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Ik ben Merel van den Berg, 18 jaar en ik ga voor 2,5 maand vrijwilligerswerk doen in India.

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2240
Totaal aantal bezoekers 7074

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 10 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: